Träningspass – när du inte vill träna!

Vissa dagar vill jag verkligen inte träna, men gör det ändå, för jag vet att jag mår så mycket bättre efteråt, både fysiskt och mentalt.

Vissa dagar är det mer “något som ska göras”. Ju fortare du gör det på dagen, desto bättre. För det är inte ofta träningslusten infinner sig efterhand under dagen, MEN den kan faktiskt komma om du väl har släpat dig iväg till gymmet eller ut i spåret och bara börjat! Ibland vänder det faktiskt och då är det ju bara att skatta sig lycklig över det.

Ett pass jag brukar köra, dagar då jag inte vill träna:

10 min uppvärmning på löpband (går utmärkt att köra utomhus också!)
500 m intensiv löpning (500 m orkar jag, det är allt jag tänker då)
Armhävningar, så många jag orkar
500 m intensiv löpning (återigen, 500 m orkar jag)
Rygglyft, så många jag orkar
500 m intensiv löpning (det är jobbigt, men vadå 500 m orkar jag)
Grodan/plankan, men drar växelvis knät upp mot armen, så många jag orkar
500 m intensiv löpning (sista 500 m, klart jag orkar)
Situps eller annan magövning, så många jag orkar

Nu är jag klar! Jag har kört kondition, minst 3 km samt fyra styrketräningsövningar, grymt! Det är egentligen ett rätt jobbigt pass, men genom att jag delar upp det och blandar löpning, 500 m med en styrkeövning så blir det mentalt lättare tycker jag. Jag lurar mig själv helt enkelt, testa du också så får du se!

Kram Annika

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *